marți, 9 iulie 2013

Să eviți provocările este echivalent cu să eviți să trăiești



De ce ne este frică să trăim? De ce evităm provocările și căutăm confort, ne ascundem de ceea ce e mai frumos... provocarea de a trăi. Viața e o aventură frumoasă care este înfrumusețată cu o mulțime de provocări și cu cât mai mult le evităm cu atât mai mult riscăm să rămânem în zone de confort fără a cunoaște adevărata frumusețe a călătoriei noastre în viață.
Încă de mici, copiii sunt învățați să caute „stabilitate”, care este doar o iluzie amăgitoare... Copiii cresc și aleargă toată viața să găsească stabilitate și vai... cât de dezamăgiți rămân când nu o găsesc... Nu știu dacă e o veste rea cea pe care ți-o voi da sau e o veste bună (tu decizi pentru tine): stabilitate într-o lume instabilă nu există, fii de acord, ai putea spune azi că peste un an vei  forma cu siguranță același cuplu cu aceeași persoană cu care ești acum?
 Te-ai prins? Eu nu știu dacă aș putea spune că peste o săptămână voi fi tot aici unde sunt, cu atât mai mult peste un an, doi sau trei, și cu cât mai repede acceptăm ideea asta cu atât mai liber și frumos vom trăi. E păcat să ne mărginim gândirea la acest concept de stabilitate, care este departe de lumea reală.
Oamenii caută stabilitate în relațiile pe care le au, oamenii caută stabilitate în prietenii, în cuplu, în familie... și de ce nu o găsesc, unde este ea? Aud adesea cum mi se spune: „Cel mult te-ai schimbat, nu mai ești cea care te cunoșteam”. Păi bine, trebuia să stau pe loc, să fiu aceeași persoană și la 16 și la 22 de ani?
E firesc să ne schimbăm modul de a gândi, de a face anumite lucruri, valorile personale, trăim experiențe noi, în urma cărora învățăm anumite lecții importante de viață și de ce să neg faptul că ador provocările, ador schimbările din viața mea, pentru că ele mă fac mai frumoasă în ochii mei, ele mă fac să fiu mai bună azi decât ieri și să mă simt bine în propria piele.
Relațiile cu oamenii sunt schimbătoare, trecătoare și nicidecum veșnice (Mircea Eliade spunea că nunta veșnică există doar în cer :), și până în final rămâi doar tu cu tine, pe cine crezi că trebuie să alegi: pe tine sau pe cei ce te vor așa cum ai fost întotdeauna: docil/ă și ascultător/oare, persoana care nu iese din cuvântul părinților, a profesorilor, a rudelor și a prietenilor?
Eu am ales de multe ori a doua variantă (fără să îmi dau seama că nu e cea mai bună alegere) și a trecut foarte mult timp până să realizez cât de importantă sunt eu... importantă în ochii mei și în viața pe care o am.
Dacă ai nevoie cu adevărat de cineva în viața pe care o trăiești atunci cu siguranță cel mai mult ai nevoie de... tine!
Și nu e nimic egoist în ceea ce scriu aici, nu vreau să transmit, sub nicio formă, mesajul că trebuie să fii singur/ă, să te închizi cu lăcata în casă și să nu ai niciun fel de relație (nu am cum să transmit asta cu atât mai mult cu cât sunt o extravertită și îmi încarc bateriile cu energie din exterior, din relațiile pe care le am cu oamenii, din cât de apreciată sunt etc.), vreau doar să aduc la cunoștință că tu ești cea mai importantă persoană din viața ta.
 În viața mea am avut astfel de relații (și de iubire și de prietenie) în care puteam băga mâna-n foc să spun că acea persoană va fi alături de mine orice aș face și... surpriză, acea persoană era întotdeauna alături de ea :), apoi am înțeles că acești oameni sunt demni de respect deoarece și-au învățat această lecție înainte de mine...
Ok, hai că am scris prea mult despre relația cu tine (am vrut doar să fac o mică introducere :D), ceea despre ce mi-am propus să scriu în articolul de azi este o altă categorisire a personalității care cu siguranță te va ajuta să te descoperi mai bine și cel mai fain este că poți descoperi și personalitatea partenerului tău de cuplu, astfel aflând cât de bine vă potriviți. Desigur niciunul dintre noi nu face parte dintr-un singur tip de personalitate, putem avea caracteristici și din alte tipologii, pe lângă faptul că suntem foarte influențați de educația și experiențele trecute.
Tipul de personalitate Explorator
Persoana explorator este șarmant și sexi, care gustă și trăiește viața până la capăt, adoră libertatea și este foarte nemulțumit când aceasta îi este încălcată sau limitată de ceva sau cineva, alege căile misterioase și se aventurează fără să-i pese că nu a pășit nimeni pe ele, nu-i pasă de consecințe, are curaj și nebunia îl reprezintă, nimic nu-l omoară mai tare decât rutina (cel mai mare dușman al său).
Exploratorul are foarte multă energie și caută mereu unde să o degajeze. Atunci când mi-am dat seamă ca și eu fac parte din această categorie de personalitate (aproximativ 70% fiind explorator și 30% negociator), am înțeles de ce în o mare parte din relațiile mele pur și simplu mă simțeam acolo unde nu era cazul să fiu.
Nu știu dacă este posibil ca doi exploratori să formeze o relație de o durată mai lungă, cert este că doi exploratori petrec timp de foarte bună calitate împreună, însă pentru o relație mai lungă au nevoie de cineva care să le tolereze rebeliunea (atâta timp cât această toleranță nu duce la rutină) :)
Tipul de personalitate Constructor
Constructorii sunt persoane care caută angajamente fără surprize (e foarte greu să construiască o relație cu un explorator care detestă normalitatea și rutina). Constructorii sunt loiali și conștiincioși, respectabili și convenționali. Ei respectă regulile cu mare precizie, își fac planuri și își notează toate întâlnirile, sunt sociabili. Sunt firi calme și încrezători în ei, le este foarte ușor să fie loiali unei persoane până la sfârșitul vieții. Alături de ei îți poți găsi liniștea și echilibrul.
Tipul de personalitate Director
Un alt tip fascinant de personalitate este Directorul.
S-a demonstrat că Einstein a fost director, după moartea lui, în urma studiului asupra creierului său (pentru a descoperi ce îl deosebea de ceilalți oameni) în care s-a depistat că lobul parietal inferior era cu 15% mai mare decât la creierele obișnuite.
Directorul are abilități în matematică, logice și pragmatice, dar are și o latură eroică în el. Aceștia sunt conduși în viață de gândirea metodică (spre deosebire de alte tipologii conduși de gândirea empatică).
Directorul este foarte analitic și atent la detalii, e preocupat de numere și procente. Contrariile se pot atrage, dar nu rămân mult timp împreună, așa că ai grijă ce tipologie alegi, să nu ajungi să faceți sex după instrucțiunile de la pagina 150 din ghidul orgasmului perfect :D.
Tipul de personalitate Negociator
Negociatorul este un tip de personalitate interesant și atractiv, intuitiv și creativ, are compasiune față de familie, prieteni, cei năpăstuiți, empatizează puternic cu oamenii care intră în contact.
Sunt adesea oameni care te pot „citi” fără să spui un cuvânt. Bărbații negociatori au ceva feminin în ei, care te atrage, ei pot visa cu ochii deschiși și au nevoie de ceva timp pentru a coborî cu picioarele pe pământ, sunt intuitivi și rar fac apel la logică. Se descurcă excelent cu ideile lor, fiind foarte flexibili în gândire și nu se țin cu dinții de o singură idee.
Cei ce fac parte din acest tip de personalitate acceptă oamenii așa cum sunt. E cel mai potrivit tip pentru o relație de lungă durată.
Deci, asta este o altă metodă de a te cunoște mai bine pe tine și pe cel de lângă tine (pe lângă testul MBTI pe care sper că l-ai făcut). Nu are rost să stai alături de un bărbat/femeie cu care nu te simți liber/ă și în largul tău.
Oshlo spunea că viața nu înseamnă efort, ea înseamnă pur și simplu bucurie. Eu spun că viața înseamnă efort când vorbim despre realizarea visurilor, viața înseamnă efort când vorbim de muncă asupra noastră, dar o relație de cuplu nu trebuie să fie un efort de a fi alături de partener, o relație de cuplu împlinită este doar o bucurie de a trăi în colaborare frumoasă unul cu celălalt, atâta timp cât această colaborare nu te face fericit/ă nu are rost să te impui să schimbi lucrurile, dacă doar nu ești un masochist/ă căruia/căreia îi place durerea.
Fii fericit/ă și acceptă în viața ta doar oamenii alături de care te simți bine, ai o comunicare frumoasă și merg alături de tine pe drumul pe care l-ai ales. Eu doar vreau să te ajut să mergi demn/ă pe cărarea ta, pentru că tot ce scriu aici sunt experiențe prin care am trecut și eu până acum, pe care le-am trăit și simt o mare nevoie să le împărtășesc cu cei ce din jur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu