miercuri, 12 iunie 2013

De ce nu ne permitem să vedem fericirea și într-un fir de nisip din deșert?


„Alergăm după fericire până departe, fie pe mare, fie pe uscat, dar fericirea e aici, aproape.” – Quintul Horatius Flaccus

Cu toții am auzit de o mulțime de ori că fericirea vine din lucruri mărunte, dar adesea avem tendința să ne „amânăm fericirea” pentru ziua în care vom avea…, …, …, și multe alte lucruri materiale sau persoane care considerăm că ne-ar aduce în dar acest sentiment. 

Păcat că ne dăm seama atât de târziu (odată cu maturitatea sau cu experiențele trăite) că sentimentul de a fi fericit nu este unul supranatural, ci unul firesc de confort interior și împăcare cu eul nostru și simțul de atestare a propriei valori. 

Avem mii de visuri, planuri, dorințe etc., dar de prea multe ori ne trezim că am trăit cu ardoare viitorul imaginar și am uitat de prezent, în fiecare zi sperând că acea „fericire” mult-așteptată va veni mâine, săptămâna viitoare, anul viitor sau atunci când vom avea …, …, … etc. :). 

O persoană foarte dragă mie mi-a spus o dată (în timpul unei discuții confesive) că mereu a amânat să trăiască: la început a trăit așa cum și-au dorit părinții ei, apoi și-a sacrificat micile plăceri în numele soțului și a familiei, apoi pentru copii, spunându-și că își va trăi viața cum își dorește atunci când copiii vor fi independenți, și acum copiii îi sunt independenți, dar deja s-au născut nepoți… Și când să mai trăiești pentru tine? Asta era întrebarea ei. 

Paradoxal, acea fericire „divină” pe care toți o așteaptă ca pe o minune constă în toate aceste evenimente pe care le trăim zilnic, care acum ni se par nesemnificative poate (dar cu timpul atât de valoroase). 

Am citit undeva un citat foarte frumos în care se spunea că nu ne face fericiți scopurile pe care le atingem, ci însăși drumul spre ele, și, într-adevăr, dacă reflectăm puțin fericirea unui scop atins are o durată atât de scurtă, dar însăși drumul spre acel scop ne face mai puternici, ne oferă o experiență nouă de abordare a lucrurilor.

Zilele astea am fost atât de full of energy and thoughts :) că nu mi-am permis să îmi irosesc energia nici pe somn :). M-am gândit la multe lucruri, mi-am făcut un „scenariu de viitor” al următoarei perioade din viața mea și am realizat cât de fericită sunt eu că am ajuns până aici, că am trăit tot ce am trăit, cât de fericit poate fi fiecare om dacă știe unde să găsească acel „fir de nisip” în viața lui. 

Și scriu aceste rânduri fiind inspirată de faptul că peste câteva zile îmi voi finisa oficial studiile superioare și, ca și mulți alții, am crezut întotdeauna că voi fi „cea mai fericită” atunci când voi ajunge la finalul acestui drum (și sunt, da), dar acum realizez cât de frumoși au fost acești ani de studenție, acest drum pe care l-am parcurs până aici, prin bine și prin greu, care cu siguranță a făcut parte dintr-o etapă importantă de dezvoltare și maturizare din viața mea. Și acum cu emoții plăcute și constructive ies în întâmpinarea unor noi provocări frumoase care mă așteaptă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu