marți, 20 august 2013

Autosabotarea - calea spre nicăieri


Fii eroul propriei vieți
Te-ai întrebat de ce nu reușești adesea să realizezi ceea ce îți propui? Cunoști foarte multe lucruri teoretice, dar îți este îngrozitor de greu să le aplici în viața de zi cu zi. Îmi este cunoscută situația, pentru că și eu, ani la rând, mi-am amânat viața, am lăsat totul pentru mai târziu, când voi avea..., ..., ... și alte lucruri care îmi serveau drept scuză în fața sentimentul de vinovăție față de mine cu care trăiam și pe care îl hrăneam necontenit.
Nu îmi puteam explica de ce nu aveam curajul (mai târziu am descoperit: curajul este primul semn al maturității) să îmi iau viața în mâini și să fac exact tot ceea ce îmi doresc eu pentru mine, nu ceea ce își doresc cei din jur pentru viața mea. Până când am înțeles că nimeni nu îți dorește să te descoperi cu adevărat, oamenilor le este frică de concurență, de cei inteligenți, de cei puternici, de cei care reușesc să își învingă fricile și să ajungă în vârf de munte.
Fiecare are în el ceva special, de care nimeni nu îi va spune. 
Paradoxal, dar uneori cei mai mari dușmani ai vieții noastre sunt anume oamenii dragi și știi de ce? Pentru că ei ne vor predictibili, iar oamenii predictibili cunosc foarte rar adevărata împlinire spirituală. Oamenii nepredictibili sunt liberi, trăiesc după propriile valori și știu că lucrurile se întâmplă dacă au dorință arzătoare și acționează pentru realizarea lor.
 Amintește-ți de câte ori te-au susținut prietenii să faci oricare dintre cea mai nebunatică dorințe ale tale? De câte ori te-au susținut rudele să alegi ceea ce ți-ai dorit cu adevărat? Sau au fost mai frecvente cazurile în care ți-au spus că nu ai să poți, există riscuri foarte mari, nu ai dezvoltate anumite competențe etc., și tu ai ales să nu mai faci nimic?
Eu am trăit asemenea experiențe și mi-a trebuit mult timp să înțeleg că oamenii dragi ne sunt dragi, dar atunci când discutăm despre noi, dorințele și viața noastră cea mai importantă părere este ceea care ne aparține nouă. Și există o zicală foarte bună referitor la această temă, cică și drumul spre iad e pavat cu flori :D, așa că eu prefer să aleg drumul spre rai, poate mai noroios, mai anevoios, mai lung, mai greu, dar la finele căruia mă așteaptă recompensa bine-meritată.
„Adevărata prosperitate este un schimb de valoare pentru valoare” (Randy Gage)
Câți oameni de valoare ai în jurul tău?
Cine sunt prietenii tăi și unde sunt ei pe treapta evoluției lor?
Te-ai gândit vreodată că mediul care te înconjoară îți influențează semnificativ viața? Eu am căzut în această plasă mult timp: aveam în jur aceeași oameni, aceeași prieteni din copilărie, cu care îmi petreceam timpul regulat și mă tânguiam că nu există nicio schimbare în viața mea, că stagnez... păi care erau șansele realizării unei schimbări atâta timp cât eu nu acceptam schimbările în viața mea? Nu aveam tendința să cunosc oameni noi, să îmi fac noi grupuri de prieteni, să cunosc alte culturi etc.
Acum sunt atât însetată de lume nouă, de culturi noi, de activități noi încât mi-e frică că nu o să îmi ajungă o viață să le fac pe toate :). Și acum știi ce-mi spun prietenii din copilărie? Că vai cât m-am schimbat, că nu mai sunt la fel, dar concomitent, îmi spun că mă invidiază pentru libertatea cu care îmi trăiesc viața... Da, sunt altfel, și ăsta este motivul căruia sunt un om liber, care trăiește orice vis și-l propune.
Mă întreb ce îi împiedică pe ei să trăiască liber, frumos, așa cum și-ar dori? Și știi care este cel mai frecvent motiv? Oamenii își hrănesc astfel sentimentul de vinovăție pe care l-ar trăi dacă ar ieși din tiparele anturajului lor, din tiparele părinților, care deja le-au făcut scenariul vieții, din tiparele prietenilor, care i-au sfătuit ceea ce e mai bine pentru că unul din ei a procedat la fel și a fost ok... Oamenilor le e frică de acțiune, de provocări.
Știi ce spunea milionarul american Randy Gage, autorul a 9 cărți bestseller? Citez: "Cu cât provocările sunt mai mari, cu atât sunt mai mari șansele spre prosperitate". Cum crezi că au reușit acești oameni să ajungă acolo unde și-au dorit? Stând la călduț, lângă căminul familial al părinților și savurând plăcintele gustoase ale mamei în fiecare zi? :).
Am să te întristez dacă mai crezi încă în această poveste frumoasă și am să îți spun că niciun om de succes nu a dobândit tot ce are prin această metodă confortabilă, oamenii au îndurat lipsuri materiale, refuzuri, au sacrificat anumite relații pe care le aveau sau lucruri din viață și cu toate astea nu au renunțat la visurile lor, oricât de nebune nu au fost etichetate de cei din jur.
„Ceea ce numești tu lucru imposibil, cel care a reuști să îl facă îl numește succes” (Marius Simion)
Dezvoltarea personală spunea că calea cea mai eficientă de a ajunge unde ți-ai propus este să îți setezi, în primul rând, obiectivele, apoi să elaborezi strategiile potrivite pentru realizarea lor și nu în ultimul rând, să îți imaginezi în detalii cum te vei simți când îți vei vedea visul cu ochii.
"Bla bla bla", te-ai gândit acum, nu? Asta este simplu, ceea ce este cel mai greu este să fii convins că poți.
În NLP (programare neurolingvistică) există un principiu de bază care spune că dacă veșnic există același rezultate în ceea ce faci, iar aceste rezultate nu îți plac, atunci fă ALTCEVA. De câte ori ai avut curajul să faci ALTCEVA decât ceea ce te-a făcut nefericit, ți-a adus rezultate frustrante și te-au descurajat?
Eu cunosc oameni care deși au aceleași rezultate, în urma acelorași acțiuni, niciodată nu au îndrăznit să facă altceva și știi de ce? Pentru că le-a fost frică de alte rezultate, de ceva nou, de alte uși pe care i le-ar putea deschide viața în calea lor.
O să te uimesc dacă o să îți spun că unor oameni le e frică de succes? Da... succesul presupune anumite responsabilități, dar câți din noi sunt pregătiți să fie responsabili de succesul lor? În psihologie există o așa noțiune ca homeostazie, care explică, în mare măsură, unele dintre aceste aspecte.
Homeostazia este starea organismului de a menține și de a se acomoda la anumite situații sau condiții de viață, această stare fiziologică este atât de înrădăcinată în noi, încât foarte mulți oameni aleg mai degrabă să rămână în mocirla în care sunt, decât să lupte cu ea și să facă altceva, ceva ce le-ar stimula sentimentul de împlinire de sine.
Psihologii spun că cea mai eficientă strategie de acțiune este să înlăturăm orice frază care ne vine în minte și începe cu sintagmele „Nu pot”, „Nu sunt în stare”, „Nu am resurse” etc. și astfel mintea va începe să găsească opțiuni și soluții, în loc să se conformeze la aceste scuze de non-acțiune.
Eu cred și m-am convins nu o dată că nu există imposibil, ceea ce este imposibil ne ia doar mai mult timp să îl realizăm.
„Schimbă-ți visul și lumea se va schimba” (Andreea Papp)
Crezi că vei reuși vreodată să îți schimbi viața atâta timp cât nu îți schimbi atitudinea și mediul tău interior, în care trăiești tu, în fiecare zi, în fiecare clipă a vieții tale?
Știi care e primul pas spre a îți schimba modul de a trăi? Să încetezi să cauți vinovații din viața ta, gândește-te că oamenii care te-au rănit au fost și ei răniți la rândul lor, ei nu au făcut decât să transmită mai departe, inconștient, ceea ce au trăit ei.
Sună banal, dar iertarea este calea spre libertatea spiritului, atunci când ne dăm seama că oamenii au anumite comportamente datorită anumitor experiențe pe care le-au trăit în viață și ne eliberăm de ură, mânie și elaborarea planurilor de răzbunare, atunci mintea noastră este limpede și liberă de elaborarea a planurilor vieții noastre.
Nu crezi? Încearcă, gândește-te la ceea ce am scris și practică libertatea, fii ca o pasăre în zbor ce poate alege să exploateze orice tărâm își dorește! Vei vedea cât de liber te vei simți când nu vei mai fi sclavul propriei temnițe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu